Disneyland Parijs
Vakantie

Een weekend naar Disneyland Parijs met een tiener

Begin dit jaar zijn wij een weekend naar Dineyland Parijs geweest met onze dochter. Ze wilde al lang naar Disneyland Parijs, maar wij hebben het bewust een tijd uitgesteld. Afgelopen jaar werd Laura 10 jaar en was het eindelijk tijd om met zijn drieën voor het eerst lang weekend naar Disneyland Parijs te gaan. Echt bijzondere ervaring om zo een weekend in een hele andere wereld te zitten!

Waarom hebben wij een bezoek uitgesteld?

Het stond al een hele tijd op ons lijstje om richting Parijs te rijden en naar Disneyland te gaan. Waar we echter tegen aan liepen is dat een weekend Disneyland Parijs behoorlijk duur is. Wij wilden bovendien graag 2 nachten blijven in plaats van 1 nacht, zodat we volop konden genieten van het park en niet hoefden te haasten. Daarnaast bleek dat voor veel attracties een minimum lengte geldt. Omdat Laura dol is op achtbanen, besloten we te wachten totdat ze oud genoeg was zodat ze in alle achtbanen mocht. Daarnaast hebben Laura en ik sinds de corona tijd veel Disneyfilms gekeken samen. Daardoor kent ze nu heel veel Disney figuren en dat maakte het bezoek voor ons extra leuk. Doordat ze nu in alle achtbanen mocht en ook bijna alle Disneyfiguren en films goed kent, hadden we het gevoel dat dit bezoek voor ons extra leuk was.

Wanneer zijn wij naar Disneyland Parijs geweest?

Toen we besloten dat we zouden gaan, ben ik gaan plannen wat nu het beste tijdstip is om een weekend naar Disneyland Parijs te gaan. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat er helaas bijna altijd lange rijen staan bij attracties. Omdat wachten iets is dat Laura heel vervelend vindt, besloten we buiten het hoog seizoen te gaan. In Disneyland Parijs begint het in april al drukker te worden en loopt het hoogseizoen t/m september. Na wat uitzoekwerk bleek voor ons het laatste weekend van februari het beste tijdstip om een weekend te gaan. Dat was het laatste weekend van de carnavalsvakantie en Laura had bovendien op maandag nog een studiedag. We zijn dus uiteindelijk 3 dagen geweest met twee overnachtingen op zaterdag en zondag. Maandagavond reden we na een heerlijk weekend weer terug. Dat weekend was het bij sommige attracties nog steeds druk, maar wel minder druk dan in het hoogseizoen. Ook was het dat weekend een stuk goedkoper dan in het hoogseizoen.

Tip: Lees ook deze blog over slapen in het het Efteling hotel

Overnachten tijdens een weekend Disneyland Parijs

Toen we besloten naar Disneyland te gaan, wilden we daar ook overnachten. We hebben toen flink zitten puzzelen wat nu het meest verstandige is, een van de Disneyhotels boeken of toch een ander hotel in de buurt. Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een Disneyhotel ondanks de hoge kosten. De voordelen dat het parkeren gratis is en je één uur eerder het park binnen mag als je verblijft in een Disney hotel vonden wij toch wel belangrijk. Je kan er ook voor kiezen om met de trein te gaan. En van dat laatste hebben we echt veel profijt gehad. We hadden twee overnachtingen dus we konden twee keer gebruik maken van de Magic time zoals het genoemd wordt. En in die twee uur hebben we echt heel erg veel attracties kunnen doen. Voor attracties waar je normaal 60 minuten in rij stond, hoefden we nu maar vaak 10 of 15 minuten te wachten. Voor Laura, die echt dol is op achtbanen, was dat echt te gek. Sommige attracties kon ze daardoor zelfs twee keer achter elkaar doen. We hebben dus echt het maximale uit die twee uur Magic time gehaald! Wil je met de trein gaan? Lees dan hier over de positieve ervaringen van een bezoek aan Dinseyland Parijs met de trein.

Slapen in het Disney Hotel Santa Fe

Na wat uitzoek werk besloten wij het Disney hotel Santa Fe te boeken. Dit hotel is helemaal geïnspireerd om het Cars thema. Zo zijn de slaapkamers ook ingericht. De slaapkamers zijn niet luxe en groot, maar prima om twee nachten te verblijven. Zeker aangezien je toch nauwelijks in de hotelkamer verblijft, is het niet nodig om een ruime luxe slaapkamer te boeken vonden wij. De kamer was schoon en netjes en dat was voor ons prima. Het ontbijt vindt plaats in een grote ontbijtzaak waar je van tevoren voor moet reserveren. Als je binnenkomt in de hotelzaal, dan krijg je een tafel toegewezen. Het ontbijtbuffet was goed, veel keuze en lekker. Na het ontbijt liepen wij vanuit het hotel in ongeveer 15 minuten over een wandelpad naar het park. Ideaal dus als je te voet vanuit je hotel naar het park kunt wandelen en in de avond weer terug.

Achtbanen, shows en parades

Voor je bezoek in naar Disneyland is het handig om de app te downloaden zodat je al een beetje kun zien hoe het park er uit ziet en hoe laat alle shows te zien zijn. Het park is opgesplitst in twee delen, namelijk Disneyland en Walt Disney studios park. Beide parken zijn niet zo heel erg groot, maar er is wel ontzettend veel te doen. Omdat Laura dol is op achtbanen hebben we daar veel tijd in doorgebracht. Maar daarnaast hebben we ook bijna alle shows gezien. Ik vond het zelf indrukwekkend hoe veel shows en parades er op een dag te zien zijn. Ik vond zelf de Lion King show erg mooi, maar ook de parades die diverse keren te zien zijn op een dag, zijn super leuk.

Ontmoeting met Stitch

Na afloop van ons bezoek vroeg ik aan Laura wat zij nu het leukste vond van ons weekend Disneyland Parijs. Ondanks dat ze de achtbanen geweldig vond, vond zij haar ontmoeting met Stitch het allerleukste. Een ontmoeting met Stitch en samen op de foto stond hoog op haar lijstje. We moesten er langer dan een uur voor in de rij staan, maar het was het echt waard. Het is zo leuk om te zien hoe jouw kind geniet van zo’n bijzonder moment. Ze vond het echt magisch om Stitch een knuffel te geven, een praatje te maken en samen op de foto te gaan. Een foto van dit moment hangt nu op haar kamer. Een herinnering om met veel plezier aan terug te denken!

Tips voor een weekend Disneyland Parijs:

• Plan je bezoek zorgvuldig. Het kan echt heel veel geld schelen welk weekend je naar Disneyland Parijs gaat. In het hoogseizoen is het een stuk duurder en is het ook veel drukker bij de attracties. Check daarbij niet alleen de Nederlandse vakanties, maar ook de Franse.
  • Het voordeel is dat de meeste tieners oud genoeg zijn om in alle attracties te mogen. Maar mocht je een kind hebben dat wat kleiner is, check dan van te voren de leeftijd-en lengte vereisten van de attracties. Mijn advies is sowieso om pas met kinderen vanaf 6 jaar naar Disneyland Parijs te gaan. Dan mogen ze in de meeste attracties en haal je het meeste uit jouw bezoek.
  • Download vooraf aan het bezoek de app van Disneyland Parijs. Dit is heel fijn, zo heb je steeds de actuele wachttijden bij de hand en kun je ook makkelijker kiezen waar het minder druk is. In het weekend dat wij gingen verschillende de wachttijden van 30 minuten tot 90 minuten afhankelijk van de attractie waar we heen gingen. Het loont dus echt om de app in de gaten te houden. Na 20:00 uur in de avond is het sowieso een stuk rustiger in het park en zijn de wachttijden een stuk korter.
  • Als je een show gaat bezoeken, dan is het handig om minimaal 30 minuten van te voren in de rij te gaan staan, anders heb je kans dat er een geen plek meer is.
  • Reserveer van te voren een plekje in een restaurant als je ergens rustig wilt gaan eten. Dit moet je ook lang van tevoren doen, want de restaurants zitten ook als snel vol. Wij hebben een keer gegeten in een van de buffetrestaurants. Dat was wel heel fijn en relaxed om in zo’n druk park even uit de drukte te zijn en rustig te kunnen eten.

Ben jij al eens naar Disneyland Parijs geweest? Laat het mij weten wat je er van vond door een een reactie achter te laten!

Deze blog is uit eigen initiatief tot stand gekomen. Alle kosten voor dit verblijf zijn geheel door ons zelf betaald. Vond je dit leuk om te lezen en wil je meer lezen van mij? Dan zou ik het leuk vinden als je mij volgt op facebook of instagram of pinterest.